Vergoeding

Verzekering en vergoeding

Onze praktijk heeft een contract met de volgende zorgverzekeraars:

• DSW met daaronder de verzekeraars Stad Holland en In Twenthe
  • ONVZ met daaronder verzekeraar VvAA
  • Menzis met daaronder verzekeraar Anderzorg en de labels Hema en VinkVink
  • VGZ met daaronder de verzekeraars UMC zorgverzekering, IZA en Univé. Daarnaast de labels VGZbewust en IZZ.

Wanneer u bij een van deze maatschappijen verzekerd bent voor fysiotherapie declareren wij de behandelingen die voor vergoeding in aanmerking komen rechtstreeks bij uw verzekeringsmaatschappij.

Voor behandelingen die niet door uw verzekering vergoed worden, ontvangt u zelf een rekening.

Verzekerden van maatschappijen waar wij geen contract mee hebben, ontvangen zelf de rekening.

U kunt deze rekening bij uw verzekering indienen. De vergoeding door de verzekeraar is afhankelijk van de polis die u afgesloten hebt.
U blijft zelf verantwoordelijk voor de betaling van de nota aan de praktijk.

De vergoeding van fysiotherapie door uw verzekeraar is afhankelijk van uw aanvullende polis. Elke verzekeraar heeft meerdere aanvullende verzekeringen. De inhoud verschilt per pakket en per verzekeraar. De inhoud van de pakketten verandert elk jaar. U kunt uw aanvullende verzekering éénmaal per jaar wijzigen met ingang van het nieuwe kalenderjaar.

De basisverzekering vergoedt fysiotherapie uitsluitend voor :
1. kinderen tot 18 jaar maximaal 18 behandelingen per kalenderjaar
2. chronische aandoeningen vanaf de 21e behandeling. Dit geldt uitsluitend voor aandoeningen die voorkomen op de lijst van chronische aandoeningen. Voor een aantal chronische aandoeningen is de vergoeding vanuit de basisverzekering beperkt tot een bepaalde periode. Voor andere aandoeningen is de vergoeding onbeperkt. Uw fysiotherapeut kan u informeren.
3. bekkenfysiotherapie voor urine incontinentie wordt 9 keer vergoed uit de basisverzekering.

Wilt u zich voor uw polis-keuze nog verder verdiepen in vergoedingen voor Fysiotherapie raden wij u aan om aanvullend de folder van het KNGF (Koninklijk Genootschap voor Fysiotherapie) te lezen.