• Fysiotherapie manuele therapie Anrhem

Vergoeding

Onze praktijk heeft met de Menzis en Zilveren Kruis contracten afgesloten. Alle labels van deze maatschappijen vallen onder deze contracten. Wanneer u bij een van deze maatschappijen verzekerd bent voor fysiotherapie declareren wij de behandelingen die voor vergoeding in aanmerking komen rechtstreeks bij uw verzekeringsmaatschappij.

Label Menzis :
Anderzorg

Labels Zilveren Kruis :
FBTO
Interpolis
OZF Achmea
Avéro Achmea
Nedasco/ Avéro Achmea
Caresco/ Avéro Achmea
IAK/ Avéro Achmea
Aevitae/ Avéro Achmea

Voor behandelingen die niet door uw verzekering vergoed worden, ontvangt u zelf een rekening.

Verzekerden van maatschappijen waar wij geen contract mee hebben, ontvangen zelf de rekening, met uitzondering van verzekerden bij ONVZ/ VvAA/ PNO.

U kunt deze rekening bij uw verzekering indienen. De vergoeding door de verzekeraar is afhankelijk van de polis die u afgesloten hebt.
U blijft zelf verantwoordelijk voor de betaling van de nota aan de praktijk.

De vergoeding van fysiotherapie door uw verzekeraar is afhankelijk van uw aanvullende polis. Elke verzekeraar heeft meerdere aanvullende verzekeringen. De inhoud verschilt per pakket en per verzekeraar. De inhoud van de pakketten verandert elk jaar. U kunt uw aanvullende verzekering éénmaal per jaar wijzigen met ingang van het nieuwe kalenderjaar.

De basisverzekering vergoedt fysiotherapie uitsluitend voor :
1. kinderen tot 18 jaar maximaal 18 behandelingen per kalenderjaar
2. chronische aandoeningen vanaf de 21e behandeling. Dit geldt uitsluitend voor aandoeningen die voorkomen op de lijst van chronische aandoeningen. Voor een aantal chronische aandoeningen is de vergoeding vanuit de basisverzekering beperkt tot een bepaalde periode. Voor andere aandoeningen is de vergoeding onbeperkt. Uw fysiotherapeut kan u informeren.
3. bekkenfysiotherapie voor urine incontinentie wordt 9 keer vergoed uit de basisverzekering.

Wilt u zich voor uw polis-keuze voor 2021 nog verder verdiepen in vergoedingen voor Fysiotherapie raden wij u aan om aanvullend de folder van het KNGF (Koninklijk Genootschap voor Fysiotherapie) te lezen.

Fysiotherapie Manuele Therapie Bouten

Van Lawick van Pabststraat 122